1

Q&A

Tips en algemene informatie

tip 1: Muziek kan het beste een half jaar of langer vantevoren geboekt worden om teleurstelling te voorkomen.
tip 2: Bespreek duidelijk de wensen met de DJ persoonlijk en leg het vast via email, dit geeft wederzijdse duidelijkheid
tip 3: Zijn er middag activiteiten in de ruimte waar de drive-in show wordt opgebouwd?- geef dit dan tijdig door
tip 4: Een ceremoniemeester ontzorgt! Zijn er technische wensen mbt voordrachten, speeches? Hoelaat en wat?- laat iemand dit aansturen.

Hoe lang bestaat uw bedrijf? Wie zit erachter? Hoeveel personen zijn er werkzaam?

Mijn naam is Harrie Bergh. Ik ben allround DJ vanaf mijn 15e, vanaf mijn 18e tegen financiële vergoeding en draai nu 20 jaar muziek. Disco Limburg viert op 24-4-2017 jaar het 10 jarig bestaan.

Kan ik een persoonlijke afspraak maken met DJ Harrie Bergh?

Graag! Met name bij bruiloften merken wij dat het bruidspaar het erg waardeert om kennis te maken. Ons voordeel is dat we uw wensen beter begrijpen. Een afspraak kan overal plaatsvinden. Realiseert u zich wel dat dit ons,inclusief rijden een uur of twee kost. Uiteraard orienteert u zich eerst. Wij maken graag een afspraak als u interesse in Disco Limburg heeft.

Regelen jullie alles met de feestlocatie/technisch qua drive in show huren?

Ja! Het is gebruikelijk een week vantevoren kontakt op te nemen met een locatie om op-afbouw afspraken te maken en te informeren naar stroomvoorziening. Locaties die vaker een feest met een driveinshow kennen de wensen: 1 schoon stopkontakt van 16 ampere volstaat voor de basis- en complete show. Stopkontakt bijvoorkeur binnen een straal van 10 meter, aan de gelijkzijdig aan de achterkant van de driveinshow. Mocht uw feest op een priveadres zijn, dan gelft bovenstaande als onze wens.

Welke muziek draai je als DJ als ik je huur?

Wij nemen allerlei soorten muziek mee en passen ons aan de groep gasten. Uiteraard houden wij rekening met uw specifieke wensen. Speciale nummers? Geef deze dan maximaal een week voor de boeking door.

Wij willen een bepaalde muziekstijl gedurende de avond, wat doe je dan met erg afwijkende verzoekjes?

Stel dat u graag 90’s muziek wil met beat. Hier zou een nummer van bijvoorbeeld Meatloaf minder bijpassen. Het succes van een avond wordt niet minder als er een blokje van 15 minuten gevuld wordt met afwijkende verzoekjes. Op de meeste feesten is dat geen probleem.

Hebben je alle muziek?

Nee! Uit de duizenden nummers waar de DJ uit kan kiezen zitten heel veel verzoekjes, echter de uitspaak die wij al 20 jaar doen is: “wij hebben alle muziek, en we hebben niets” Er komen immers honderden nummers per week uit.

Hoeveel ruimte hebben jullie nodig?

Voor de basis-en complete show: 2,5 bij 3,5 meter.
Voor de uitgebreide show: 3,5 bij 6 meter. (Flexibel!!)

Hoelaat is de DJ aanwezig?

De DJ is tenminste een half uur voor het afgesproken tijdstip startklaar. Dit kan afwijken mocht een nummer al startklaar staan.

Hoe kan het zijn dat de “buurjongen” maar de € helft vraagt?

Wij willen graag een goede prijs/kwaliteit verhouding. Hiervoor verrichten wij veel meer werkzaamheden dan u op het eerste oog zou verwachten.

  • afspraak met DJ, 2/3 werkuren
  • muziek voorbereiding en tussentijdse communicatie: 1 uur
  • de grote dag zelf: 7/8 uur
  • administratie 1/2 uur
  • in huur compete driveinshow: €10.000/uitgebreide driveinshow: €15.000-€ 20.000 promotie en sponsoring/verzekeringen/afschrijving/afdrachten.

Hoe ga je om met een groep gasten en interupties?

Dit is mijn persoonlijke visie en andere DJ’s kunnen hier heel anders over denken. Als bruidspaar staat het op het punt van beginnen: de feestavond. Ook voor de DJ .. Ondanks de voorbereidingen is er altijd weer een beetje gezonde spanning. Met welke muziek begin je? In welke stemming is iedereen? Op welk volume start je?
Als je de goede insteek maakt kun je de toon zetten voor de avond. Wiebelen er al wat voeten mee of zijn er nog veel gesprekken gaande? Het oppikken na interupties zoals een speech, een voordrachtje of een catering moment kan een zegen of een vloek zijn. Immers, zijn de eerste mensen op de dansvloer dan wil je graag behouden en kan een interuptie storend werken. Aan de andere kant is het voor de DJ en nieuwe kans om het over een andere boeg te gooien! Bijvoorbeeld na het draaien van een blokje dance classics-interuptie-een hit uit de top 40 erin te knallen.

Hoe ga je om met verzoekjes als DJ?

Persoonlijk vind ik verzoekjes prettig, ze kunnen inzicht geven in de groep gasten. Het zou kunnen zijn dat er 5 mensen zich melden met Nederlandstalige verzoekjes. Dit zou meer inzicht in de groep kunnen geven. Ook kan het bruidspaar bepaalde muziekstijlen juist wel of niet willen horen… en dan??
Bijvoorbeeld: Bruidspaar geeft aan uitsluitend jaren 90 en top 40 dance hits te willen. Dan kan het zijn dat het Nederlandstalige polonaisenummer er niet zo bij past. Ik kijk persoonlijk naar wat ik heb gedraaid, ga draaien en hoe het met de dans energie ervoor staat. Het kan zijn dan het na een paar uurtjes even inzakt. Mensen gaan roken, de feestbeesten gaan even wat drinken.. misschien toch later op de avond een momentje om dat Nederlandstalig nummer op te zetten? Op een gemiddelde bruiloft van 80-120 gasten zijn er dan vast meer die dat nummer leuk vinden.

Zou je dan elk Nederlandstalig nummer uit dit voorbeeld opzetten op zo’n moment?

NEE, absoluut niet. Als DJ maak of breek je de avond door de keuzes die hij maakt. Als ik denk dat er onvoldoende mensen, en dat is een relatief begrip, warm lopen voor dat verzoekje, draai ik het niet.
Elke avond is uniek, het is dus geen kwestie van altijd dezelfde nummers opzetten. Op de ene bruiloft kan bijvoorbeeld Paradise by de Dashboard light voor een leegstromende danvloer zorgen, terwijl op een ander feest juist de beentjes van de vloer gaan.

Het kan zijn dat de vriendinnen groep van de bruid vroeger een gek dansje deed op het nummer ‘Casanova van Ultimate Koas’ het zou dan wellicht leuk zijn dit als verzoekje binnen te krijgen.

Wat zijn de Contactmomenten met Disco Limburg?

  1. Vraag komt binnen. Meestal proberen wij telefonisch een beeld te krijgen van uw basiswensen (datum, locatie, doel van de DJ)
  2. Meestal volgt een persoonlijke afspraak waarin relavante punten worden besproken, prijs wordt afgegeven.
    In deze afspraak wordt met pen het nodige genoteerd, ook de boekingsagenda is zowel digitaal als met pen genoteerd.
  3. Er volgt een offerte per mail, met goedkeuring wordt deze eventueel angepast en omgezet in een bevestiging per mail met in de bijlage de algemene voorwaarden als .PDF
  4. Periode van aanvullende informatie zoals openingsnummer, speciale nummers, precieze tijdsplanning etc.Bijvoorkeur per email zodat ik alle info makkelijk kan bundelen, en voor u de zekerheid dat het goed doorkomt.
  5. Een week voor de bruiloft nemen we nog even kontakt met elkaar op, zijn er losse eindjes?
  6.  Uitvoering opdracht: tijdens uitvoering persoonlijke kontaktmomenten tbv goed verloop, net voor het einde persoonlijk afscheid.
  7. Factuur per mail, en eventuele nazorg.

*1 Wat kan een DJ doen enkele maanden voor dat het feest van start gaat.

  • Communicatie met het bruidspaar (duidelijk, open, eerlijk)
  • wensen in beeld brengen en inschatten en…eerlijk bepalen of de DJ de passende persoon is voor de avond.
  • tijdsplanning en onderdelen van de avond weten
  • de doelgroep kennen: leeftijdsgroepen/speciale omstandigheden gasten/gezondheid/gezins samenstelling etcetc.
  • locatie onderzoeken: waar komt welke drive-in show
  • muziek en apparatuur vantevoren testen/muziek checken
  • afspraken maken met de locatie

Wat kan een DJ net voor aanvang van het huwelijksfeest?

Tijdigheid is cruciaal: opbouw drive-inshow vantevoren, microfoon afgesteld, muziek getest. Als er iets mis is, is vergeten of een onverwachte storing; ervoor zorgen dat er nog tijd over is om iets te organiseren, te herstellen of op te lossen. Daarbij duurt het feest de hele avond, het is dan lekker om nog een half uurtje voor aanvang rust te hebben. Al met al kost een boeking voor een bruiloft ongebeer 10 manuren. Zelden, maar heel soms begeeft het vervoer het, is er een onverwachte file of is er een prive noodsituatie. Ook daarom: Tijd inbouwen geeft de DJ, maar ook u rust voor aanvang van het feest van het huwelijksfeest.

Wat kan een DJ doen tijdens het feest van de bruiloft?

Volume aanpassen aan het moment, komen de gasten net binnen zoekend naar een kop koffie of.. stormen 100 mensen binnen die gelijk willen dansen. Ook de muziek wordt meteen aangepast. Meestal start de DJ niet met een happy-hardcore blokje, of wordt een polonaise gelopen.Professionaliteit: Aanpassen aan het niveau van de gasten groep, altijd respectvol. Muziekkeuzes! Er zijn 100.000-en keuze mogelijkheden en toch, de juiste keuze op het juiste moment onderscheid een beginner (of de buurjongen met luidsprekers) van de Discjockeys die de feeling en ervaring hebben met het draaien op een bruiloft.

Wat is de missie en visie van Disco Limburg?

Het draaien van passende muziek op een wijze die aansluit de groep mensen waar ik voor sta, dit met als doel een positieve bijdrage te leveren aan de dag van het feest.
Dit doe ik door flexibel, transparant en professioneel te communiceren en met name ernaar te handelen. Dit voorafgaand- tijdens- en na het feest. Door altijd kritisch te blijven op eigen presteren en door het ontvangen van feedback bijvoorbeeld van klanten en collega’s blijven we verbeteren.

Hoe gaan wij om met uw privacy en hoe hanteren wij geheimhouding?

zie artikel 11 van de algemene voorwaarden